Si parlem de posicionament web hem de tenir molt clars aquests conceptes:
En primer lloc trobem el SEO (Search Engine Optimization). Aquest concepte inclou qualsevol tècnica de desenvolupament web que tingui com a objectiu millorar la posició d’un determinat lloc web en la llista de resultats dels motors de cerca web.
La aplicació de tècnica SEO es especialment intensa en llocs web que ofereixin productes o serveis amb molta competència, buscant així, el posicionar un determinat lloc web sobre el de la seva competència en la llista de resultats.
Les tècniques SEO tendeixen a desnaturalitzar els resultats objectius dels cercadors, pel que, si s’incompleixen les clàusules i condicions d’us dels cercadors, poden ser considerades, en alguns casos, com SPAM.
Per altra banda, existeix un altre concepte que és el SMO (Social Media Optimization). Un terme que s’utilitza per obtenir visibilitat social d’una web mitjançant els mitjans socials com són podcats, video blogs, blogs, xarxes socials…
Actualment no n’hi ha prou amb aparèixer en les millors posicions de Google o de qualsevol altre cercador, ja que existeixen molts altres mètodes per aconseguir trànsit de qualitat cap al nostre lloc web. A això, és precisament al que es dedica el SMO, principalment en promoure el nostre website incloent en ell eines que permetin que una pàgina web pugui ser fàcilment enllaçada o agregada.
Us deixo un exemple d'un cas real on s'ha utilitzat una tècnica SMO i ha aconseguit un gran ressò social: Estoy listo!
Actualment no n’hi ha prou amb aparèixer en les millors posicions de Google o de qualsevol altre cercador, ja que existeixen molts altres mètodes per aconseguir trànsit de qualitat cap al nostre lloc web. A això, és precisament al que es dedica el SMO, principalment en promoure el nostre website incloent en ell eines que permetin que una pàgina web pugui ser fàcilment enllaçada o agregada.
Us deixo un exemple d'un cas real on s'ha utilitzat una tècnica SMO i ha aconseguit un gran ressò social:
Per últim trobem el SEM (Search Engine Marketing), un concepte que engloba tot allò relatiu al màrqueting i a la publicitat enfocada a sistemes de cerca a Internet.
Cercadors com Google, Yahoo etc, tenen sistemes de publicitat que complementen els seus serveis. Així, quan cada usuari realitza una cerca, a més dels resultats “gratuïts” es mostren una sèrie de resultats consistents en anuncis de pagament.
La característica més important d’aquest sistemes es que poden enfocar la seva publicitat depenent del tipus de cerca realitzada per l’usuari. D’aquesta manera les seves campanyes publicitàries es mostren a un públic que ja està inicialment interessat en el seu producte.
Un altre concepte important a tenir en compte és el CMS (Content Management System). Aquestes sigles fan referència a qualsevol sistema que permeti crear i administrar continguts en llocs web i serveis similar. Normalment aquests sistemes disposen d’una interfície que permet controlar el contingut per una banda i el disseny per l’altra, ajudant així, especialment a usuaris inexperts en el desenvolupament de llocs webs, foros o blogs.
Exemples de gestors de continguts són: WordPress, Serendipity, Lifetype, phpBB, SMF, MediaWiki, TikiWiki, Apache Lenya, door108, DotNetNuke, Drupal, Jaws, Joomla o Magento, amb el qual hi he tingut experiència en el món laboral.
Una vegada estudiats aquets conceptes podem començar a treballar en el nostre lloc web per tal que obtingui un posicionament destacat en la xarxa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario