La publicitat pot determinar l'èxit o el fracàs de pràcticament qualsevol producte, per la qual cosa la necessitat de ser original, carismàtic i veloç a l'hora de realitzar una connexió amb els potencials clients, és vital.
Un clar exemple d'això es va produir amb Old Spice. El que va començar com un simple curt publicitari es va convertir en una gran campanya viral que travessa Internet, les xarxes socials, i fins i tot genera respostes completament personalitzades per als seus seguidors, aconseguint un nivell d'interacció social mai vist abans en una publicitat.
“L'home com el qual pots fer olor” és el títol d'aquesta campanya que ja ha rebut 16 milions de visites . Segons aquest anunci, si el teu home usa Old Spice, “tot és possible”.
Aquesta campanya no només ha aconseguit milions de visites a YouTube sinó també el Grand Prix del Festival de Publicitat de Cannes, el més prestigiós certamen de publicitat a nivell mundial. Hi ha alguns que diuen que la publicitat és l'art del segle XXI.
Aquí ho deixo penjat:
Una altra campanya que ha aconseguit captar l'atenció de milions de persones és la famosa tippexperience de Tipp-Ex. Aquesta marca i el seu producte podria ser difícil de vendre per la gran quantitat de productes semblants que podem trobar al mercat però Tipp-Ex va aconseguir diferenciar-se de la competència i posicionar-se en un lloc privilegiat gracies a una campanya que combina la viralitat amb l'advergaming amb la col·laboració de YouTube.
Està basada en una cosa tan senzill com un vídeo a Youtube que t'enllaça a un flaix amb una interacció de l'usuari (vols que el caçador dispari a l'ós?). Un concepte divertit, interactiu i molt bé produït que recorda a experiències anteriors com el Pollastre de Burguer King però amb una execució més sofisticada gràcies als avanços tècnics del moment.
A nivell creatiu em sembla que hi ha hagut un bon treball ja que s'aconsegueix comunicar de manera divertida i experiencial el principal benefici de Tipp-Ex, és a dir, poder reescriure històries. I no obstant això, ningú diria al principi que es tracta d'aquesta marca…
Aquí ho deixo penjat:
Els millors virals del 2009 (prnoticias)
No hay comentarios:
Publicar un comentario