El Màrqueting basat en Jocs Virtuals o Online Games Màrqueting és una modalitat del Màrqueting Viral, és a dir, aquell basat en l'estratègia que cada receptor passi el missatge a transmetre a uns altres, creant-se d'aquesta manera el potencial necessari per al creixement exponencial de la influència i l'abast d'aquest missatge; d'aquí el seu qualificatiu de viral lloc que, com els virus, s'aprofita de la seva ràpida multiplicació per impactar a milers o milions d'individus.
Donat el caràcter fonamentalment lúdic d'Internet sembla que el millor vehicle per a la transmissió viral d'un missatge a la xarxa és el dels jocs online. Sorgeix així el concepte d'Online Games Màrqueting: fer circular per la xarxa el link a un joc virtual relacionat amb l'empresa des del qual s'accedeix a la pàgina web de la mateixa (moltes vegades forma part d'ella).
A partir d'aquí sorgeix l'anomenat advergaming, un terme que fou utilitzat per primera vegada per Anthony Giallourakis al gener de l’any 2000; i des de llavors, ha estat aplicat a diversos jocs online gratuïts encarregats per grans empreses.
Advergaming, o el que es un joc publicitari va molt més enllà, busca crear un ambient en el client que l’apropi a la marca i/o producte. En aquest cas, tots els detalls són importants, des de la imatge fins al so o el propi objectiu del joc. Combina eficiència (per reduir la inversió) més art (component essencial de la publicitat). El component artístic serà essencial per transmetre la companyia o el producte, per aquets motiu disposarem, no només de la part gràfica sinó que a més a més, el so ambientarà l’usuari.
L’eficàcia d’aquesta idea està demostrada per la quantitat de temps de contacte entre la marca i el client, que són impossibles d’aconseguir amb altres mitjans.
Els principals beneficis del advergaming són:
- · Impulsar el coneixement de la marca
- · Venda de productes
- · Major fidelització
- · Estudis de mercat
- · Captació de nous usuaris Formació i educació
- · Distribució de costos de publicitat
- · Creació de comunitats
- · Contacte directe amb el target
Un clar exemple és la campanya d'Audi per a la promoció del nou Audi A3.
L'advergaming d'Audi es una continuació de la campanya de comunicació començada amb l'anunci de l'A3 Edition Plus anomenada "el teu torn". El joc consisteix en evitar que un A3 que circula per la ciutat es detingui. Per aconseguir-ho han d'evitar tots els obstacles que es trobi al seu pas.
Els quilòmetres recorreguts i el nombre d'usuaris que segueixen el joc estableixen el rànquing de puntuació que decidirà qui és el guanyador. A més, en el site, l'usuari pot obtenir informació addicional i configurar al seu gust l'Audi A3 Edition Plus.
Un altre exemple, de caire diferent, el trobem en la campanya d'Orange que volia impactar en el target jove per promocionar el seu producte “Targeta Més Missatges” i va decidir buscar al seu públic (18-35 anys) en un lloc on sabia que ho anava a trobar: en els jocs en xarxa de la consola Xbox de Microsoft. El fet que la publicitat es col·loqui en jocs en xarxa permet que l'oferta estigui actualitzada permanentment.
Orange aconsegueix així estar dins del joc formant part del propi disseny –cartells publicitaris, pantalles, tanques, marquesines– i evita resultar intrusiu per al jugador. L'acció permet que l'aficionat pugui veure la marca i informació de la promoció allí on podria veure-la en la vida real.
Els jocs en els quals s'han inserit els missatges són: Cycle Manager, NHL 2008, Skate, Tony Hawk AW, Tony Hawk’s Proving Ground, Project Gotham Racing, Need for Speed Pro Street i Pro Evo Soccer.
No hay comentarios:
Publicar un comentario