martes, 10 de mayo de 2011

Existeix un altre tipus de trànsit?

Segons la teoria de Chris Anderson existeix una nova forma de transit que es genera a través d'una llarga cua de paraules claus: La long Tail. Aquesta teoria s'aplica a l'hora d'escollir les paraules claus amb les quals posicionem el nostre lloc web. 

Per una bona estratègia de màrqueting, tots sabem, i n'hem parlat moltes vegades, hem d'optimitzar el lloc web per a centenars de paraules clau, el que potser no sabíem és que aquestes paraules claus poden ser les long tails, que fan referència a frases especifiques, frases nínxol de la recerca, en general més de dues paraules, que ofereixen un baix nivell de competència.  

L'estratègia de negoci d'aquells que utilitzen la long tail és que ven un gran volum de milers d'articles populars i un baix volum de centenars de milers d'articles únics . Tal i com reflexa l'eslògan del llibre de Chris Anderson: "El futur dels negocis és vendre menys de més".

És un concepte molt important i rellevant per a qualsevol que tracti de crear una forta presència a Internet, ja que les frases clau de long tail poden gestionar un baix volum de trànsit, però el tràfic combinat de totes aquestes paraules clau realment importen. A més, en la meva experiència, els visitants que busquen nínxols més específics tendeixen a ser millors clients potencials ja que estan buscant una cosa molt més concreta.

A mesura que l'usuari és més expert les seves recerques són més precises. Aquesta és una tendència que beneficia als petits empresaris, ja que poden escapar-se d'aquesta lluita per les paraules clau principals i enfrontar-se a lluites més accessibles per paraules clau de dues, tres i quatre paraules. Usant l'eina de tràfic que ens proporciona  Google Adwords podrem trobar paraules clau del nostre nínxol amb nivells de trànsit sorprenents per a la poca competència que tenen, i és pel simple fet que ningú s'espera que tanta gent busqui un terme tan precís.

Moltes vegades els clients estan convençuts que només aconseguiran trànsit a la seva pàgina web amb les paraules clau més genèriques. Pensen que tota la resta d'usuaris pensen igual però no és així. Si fem una estratègia de posicionament natural no cal basar-se exclusivament en unes poques paraules clau sinó que cal atacar a aquest nou trànsit on podem aconseguir visites de qualitat i on és més fàcil posicionar-se. 

Penso que fer una estratègia basada en el long tail és una encertada decisió, ja que cada vegada més la tendència dels usuaris està en cercar 4 paraules en comptes d'1 . I això seguirà creixent a mesura que l'experiència i l'aprenentatge que tenim en els cercadors augmenti, ja que com més concreta i especifica és la frase de cerca, millors resultats ens ofereixen els buscadors.  



No hay comentarios:

Publicar un comentario