martes, 15 de febrero de 2011

Les xarxes socials i la web 2.0


L'èxit d'una xarxa social principalment depèn de la contribució, l'interès i la motivació dels seus membres juntament amb la columna vertebral de la tecnologia o plataforma de suport que fa la vida més fàcil per a comunicar-se i intercanviar informació per a satisfer una necessitat de comunicació en particular.

Per a fer-ho les xarxes socials es basen en el poder de la Web 2.0 que ha introduït conceptes com el blogging que és l'art de la conversa social, els wikis que han permès la col·laboració i creació de continguts per compartir, l'etiquetatge o folksonomia que és una col·laboració mitjançant la identificació d'elements clau d'informació per augmentar el poder de qualsevol lloc web i buscar la informació requerida d'una manera més ràpida. Tots aquests conceptes ofereixen una plataforma ideal per a la implementació i el creixement de les xarxes socials. 

D'aquesta manera les xarxes socials han guanyat el seu lloc d'una manera vertiginosa convertint-se en un fonamental negoci per a empreses, artistes, marques, freelance i sobretot en llocs per a trobades humanes, ja que possibiliten que pluralitat i comunitat es conjuguin i es aquí, potser, on es troba gran part de tota l'energia que li dóna vida als grups humans que conformen aquestes xarxes. Aquestes noves xarxes donen a l'anònim popularitat, al discriminat integració, al diferent igualtat i al malhumorat educació i així moltes coses més.

La força del grup permet sobre l'individu canvis que d'una altra manera podrien ser difícils i genera nous vincles afectius i de negocis.

Tenint en compte això queda algun dubte sobre quina és la causa de l'èxit i popularitat que guanyen a gran velocitat les xarxes socials a Internet?

No hay comentarios:

Publicar un comentario